Új fegyver a károsanyag kibocsátás ellen: Yanmar SCR

aandras

A Yanmar Marine International bemutatta új SCR rendszerét, melytől a 130 kW-nál erősebb motoroknál várnak jelentős károsanyagkibocsátás-csökkenést.

A szelektív katalitikus redukciós (Selective Catalytic Reduction – SCR) rendszert úgy tervezték, hogy csökkentse a 130 kW-nál nagyobb motorteljesítményű kereskedelmi hajók NOx-kibocsátását azokon a területeken, ahol ellenőrzik ennek mennyiségét (ECA).

„A rendszer felhasználási módjai túlmutatnak a szabályozások betartásán, a legújabb technológiát alkalmazza a kibocsátások jelentős csökkentése érdekében – ez összhangban áll a Yanmar Green Challenge kezdeményezésünkkel, amely globális szinten célozza a kibocsátások csökkentését” – nyilatkozta a bemutatón Bas Eerden, globális értékesítési vezető.

A Yanmar SCR rendszere megfelel a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) Tier III kibocsátási szabványainak, melyek az ECA-kban működő tengeri dízelmotorokra vonatkoznak. A Yanmar szerint a rendszer 60-90 százalékos NOx-csökkentést képes elérni, a terhelési körülményektől és a hőmérséklettől függően. Ráadásul 24 méternél hosszabb szabadidős hajókra is felszerelhető.

A kibocsátás-szabályozó rendszer, a Yanmar belső égésű motorjaiban használt közös nyomócsöves technológiával párosítva, számos érzékelőt használ a hőmérséklet és az NOx mérésére, és kiszámítja a befecskendezendő dízel kipufogófolyadék megfelelő mennyiségét. Ez aztán kötődik az NOx-hoz, így a kibocsátás nulla közeli szintre csökken. A rendszer a Yanmar 6LY sorozatú, 400-440 LE teljesítményű motorjaival párosítható.

A Yanmar SCR egyik fő jellemzője a mérete és a súlya. Kisebb, mint a piacon lévő többi rendszer, és mindössze 86 kg-ot nyom, ami jelentősen megkönnyíti az utólagos beszerelését. A hidegebb régiókban (északi és balti államok) a Yanmar opcionális fűtőkészletet kínál, hogy a dízel kipufogófolyadék egy bizonyos hőmérsékleten maradjon a -13°C-on bekövetkező kristályosodás megelőzése érdekében.

fotók: yanmar.com