Stabilizálódás, javuló kilátások, új modellek – jelentett a Bénéteau Csoport

aandras

„A Csoport üzleti tevékenységét az idei év első felében a geopolitikai bizonytalanság befolyásolta -ahogy arra számítani lehetett. De alkalmazkodtunk a helyzethez.”

„Az elmúlt 18 hónapban bevezetett intézkedések segítettek fenntartani a nagyon stabil, több mint 250 millió eurós nettó készpénzállományt június végére, miközben biztosítottuk a rövid és középtávú fellendülés képességét” – nyilatkozta Bruno Thivoyon, a Groupe Bénéteau vezérigazgatója. „Új modelljeink kereskedelmi sikere hozzájárult a megrendelések növekedéséhez az év első felében. 20 új modell bevezetésétől további fellendülést várunk, és az értékesítés növekedésének fokozatos újraindulását. Kereskedők készletszintjei mostanra visszaálltak a normális szintre.”

A második negyedévben a hajóeladások 273,5 millió eurót tettek ki, ami már „csak” 16%-os csökkenést jelent (szemben az első negyedévi -43%-kal). A motoros üzletág első féléves árbevétele 219 millió eurót tett ki, ami 20%-os csökkenést jelent. Az üzlet lassulása az európai márkák „dayboat” szegmensben mutatott értékesítésének jelentősebb visszaesését, a prémium motoros jachtok esetében pedig a második negyedévben tapasztalható kivárást tükrözi, ezt részben ellensúlyozta az amerikai márkák fellendülése (+47%). A vitorlás üzletágban az eladások 36%-kal csökkentek, amit jelentősen befolyásolt a charterflották számára teljesített szállítások durva zuhanása (-55%), valamint az egytestű vitorlás szegmensben megfigyelhető kivárás (-46%). Az elmúlt negyedévben a többtestű vitorlás modellek eladásai 23%-kal lassultak a 2024-es (egyébként kiemelkedően magas) alaphoz képest.

Európában a hajós piac – egy kihívásokkal teli geopolitikai környezetben – minden szegmensben zsugorodott, különösen Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. Ezzel együtt érdekes, hogy bizonyos presztízs termékek apróbb kereskedelmi sikereket értek el, leginkább Olaszországban.

A bizonytalan környezet ellenére (különösen, ami az Egyesült Államok importvámjait illeti), az egyes márkák új modelljeinek kereskedelmi sikere, valamint a kereskedői hálózatok támogatására hozott intézkedések lehetővé tették a Csoport számára, hogy 2025 első felében több megrendelést rögzítsen, mint az előző két év azonos időszakában. A Csoport szilárd pénzügyi helyzetére támaszkodva gyorsuló ütemben vezet be új modelleket. Ez kettős célt szolgál: tovább építkezni a prémium kategóriákban és frissíteni a kínálatot a nagyobb volumenű szegmensekben.

Az új Gran Turismo termékcsalád bevezetése (az Alpine-nal közösen) és a Trawler termékcsalád megújítása lehetővé teszi, hogy a Bénéteau márka ismét hódítson a motorosokvilágában. A vitorlásoknál az új Oceanis 47 és 52 modellek őszi bemutatása új lendületet ad a piacnak. Az amerikai Four Winns és Wellcraft márkák is folytatják prémium modelljeik fejlesztését.

A Csoport a 2025-2026-os szezon őszi-téli kiállításain 20 modellt mutat be, amitől 2025 második felében növekvő értékesítésekre számítanak.

fotók: Bénéteau