Elektromos IPS meghajtás a Volvo Pentától

aandras

A Volvo Penta bemutatta a meglévő IPS platformjára épülő, teljesen elektromos hajómeghajtás-családot.

Az új, eredetileg kereskedelmi tengeri alkalmazásokhoz kifejlesztett sorozat öt hajtásláncot tartalmaz, amelyek célja a működési hatékonyság és a pontosság javítása. A Volvo Penta IPS elektromos (E) sorozata a 2024 elején piacra dobott hibrid elektromos (H) modellek kínálatát egészíti ki, az új konfiguráció közvetlen csatlakozást használ az elektromos motor és az IPS hajtáslánc között. Ez a beállítás kompatibilis az IPS rendszer alapvető technológiai megoldásaival, beleértve az elektronikus hajóvezérlést (EVC), az előre néző meghajtást és a manőverezhetőségi funkciókat.

„Komoly mennyiségű tapasztalatot és szakértelmet gyűjtöttünk össze 20 évnyi hatékony működés, több mint 40 000 üzemben lévő Volvo Penta IPS hajtáslánc, valamint a tengeri villamosítás területén a közelmúltban sikeres piaci kísérletek alapján” – nyilatkozta Anna Müller, a Volvo Penta elnöke. „Ezzel az új termékcsaláddal egy plug-and-play elektromos meghajtási megoldás kidolgozása a célunk, úgy terveztük, hogy harmadik fél integrátoraival összekapcsolható legyen.”

Az IPS elektromos konfigurációja előre néző meghajtási rendszert használ, amely inkább húzza, mint tolja a hajót – a vállalat szerint ez növeli a hatékonyságot. Mint minden elektromos motor, a Volvo Penta IPS E is csökkenti a kibocsátott zaj szintjét és a negatív környezeti hatásokat. 2025 negyedik negyedévével vezetik be a piacra az új modelleket, kezdve az IPS900E-vel, amely akár 515 kW teljesítményt is képes leadni. Ezt követi az IPS650E (akár 374 kW), majd sorban a többi, a jelenlegi tervek szerint mind az öt IPS hajtásláncot villamosítják, hajtáslánconként 220 kW és 1,1 MW közötti teljesítményt célozva meg.

Az új termékcsalád teljes körű „kormányról-propellerre” funkcionalitást tartalmaz, beleértve a vállalat EVC rendszerét és olyan kiegészítőket, mint a joystick vezetés, a dinamikus pozicionáló rendszer, az automata kormányzás és a kikötői asszisztens. Van tisztán elektromos, hibrid elektromos és hibrid üzemanyagú üzemmódja is. A meghajtási rendszert a Volvo Penta fedélzeti generátorai tudják támogatni, a fix vagy változó sebességű generátorok elsődleges energiaforrásként vagy kiegészítő energiaforrásként szolgálnak az akkumulátorrendszerhez.

„Hisszük, hogy új elektromos hajómeghajtási kínálatunk nyerő kombináció lesz.”

fotók: Volvo Penta

forrás: marineindustrynews.co.uk