2026-ra nem kevesebb, mint 23 hajót neveztek az Év európai vitorlása díjra, ami jól mutatja annak presztízsét és az érdeklődést.
Az elmúlt évek rövid, de annál markánsabb visszaesése után a nemzetközi hajós ipar kezd újra lendületbe jönni. Legyen szó nagy vagy kis szériáról, nagyteljesítményű jachtról, családi vitorlásról vagy alumíniumból épített felfedezőhajóról, kijelenthető, hogy friss szelek fújnak a gyártóknál. a jachtépítés minden területén ismét friss szellő fúj. Az új termékek számát sorra dőlnek meg korábbi rekordok, mert a cégek remélik és hiszik, hogy visszatér a Covid-járvány előtti magas keresleti szint.
Míg tavaly ősszel mindössze egy tucat jelölt vett részt a többnapos teszteken, ezúttal majdnem kétszer annyian sorakoztak a mólók mentén. A tizenkét legbefolyásosabb vitorlás magazin főszerkesztőiből és tesztpilótáiból álló zsűri szokás szerint két helyszínen (IJmuiden, Port Ginesta) bonyolította a próbautakat.
A JELÖLTEK
10 méter hosszig
Bénéteau First 30
Kompakt, könnyű, egyszerű és megfizethető – ezek a tulajdonságok tették sikeressé a Bénéteau Csoport legkisebb túrahajó-modelljét. A minimalista, mégis hangulatos belső térnek köszönhetően a First 30 igenis komolyan veendő választási lehetőség annak, aki lendületes vitorlázásra vágyik.

Woy 26
Szemrevaló példány, ugyanakkor több puszta látványelemnél. A Martin Menzner által tervezett és Jan Brügge által kis darabszámban épített Woy 26 pontosan olyan, amilyennek látszik: fürge, precíz, gyors. Az emelhető tőkesúlynak és a karbon rudazatnak köszönhetően könnyen fel- és leszerelni, valamint szállítani.

Folytatjuk!
fotók: gyártók






