2026-ra nem kevesebb, mint 23 hajót neveztek az Év európai vitorlása díjra, ami jól mutatja annak presztízsét és az érdeklődést.
A JELÖLTEK
10-12 méter hossz között
Dragonfly 36
Már standard vitorlázattal is figyelemre méltó teljesítményre képes, de akinek az nem elég, kérhet hozzá két méterrel magasabbra nyúló árbócot. Az egyik leggyorsabb sorozatgyártású vitorlás, kellemes belső térrel – és kérésre fűthető kormányosi ülésekkel.

Pogo RC
A Pogo Structures hajógyár első hajója, amelyet az IRC formulára optimalizáltak. Úgy tervezték, hogy egy vagy két fős legénységgel is képes legyen megnyerni olyan hosszú távú regattákat, mint a Rolex Fastnet Race. Bár a hajótest formája és rövid vízvonala nem egészen ezt sugallják, igenis modern, komoly teljesítményre képes vitorlás.

Lagoon 38
Egyszerre kompakt és megfizethető belépő szintű modell – és mindkét jellemzőjére nő a kereslet manapság. Számos olyan opcionális újítást kínál, amelyeket tavaly, a kicsit nagyobb 42-es modellen ismerhettünk meg.

JPK 1050
Ugyanazt az ügyfélkört célozza, mint a Pogo RC. Jean-Pierre Kelbert, aki első próbálkozásra megnyerte vele a Rolex Fastnet Race-t, „Mini Class 40”-ként írja le, amivel tökéletes jellemzést ad róla. A korábbi, visszafogott vonalvezetés elhagyása, és a bátrabb testkialakítás ugyancsak jót tett a teljesítménynek.

Fountaine Pajot 41
A Fountaine Pajot új belépő szintű modellje, a sikeres Astrea 42 és Isla 40 darabok utóda. Erőssége, hogy hat-nyolc vendég számára kényelmes otthont nyújt – a kokpitban egyszerre is elférnek. Kérésre hibrid meghajtással is szerelhető; az akkumulátorokat energia-visszanyeréssel, napelemekkel vagy dízelgenerátorral lehet tölteni.

Jeanneau Sun Odyssey 415
A Jeanneau túravitorlás-program megújításának része: a hajótest a Sun Odyssey 410-én alapul, de a hátsó részt például radikálisan áttervezték. A fedélzet alatt és a számos praktikus részletmegoldásban azonban 415 teljesen új megoldásokat alkalmaz: magasabb színvonalú a felszereltsége és kellemesebb a belső kialakítása is.

12-14 méter hossz között
XR 41
Bárhol versenyzett a hajógyár az XR 41-gyel, érmet nyert – a tallinni ORC világbajnokságon aranyat. A hajó Jesper Radich legénységének visszajelzéseiből profitál, ami minden tulajdonos számára előnyös. A kényelmes, részben moduláris kialakítás kettős használhatóságot (túra/verseny) garantál, így a hajó hosszú távon is megőrzi az értékét.

Excess 13
Még mindig fiatal katamaránmárka, az Excess 13 pedig már alapfelszereltséggel is gyors darab. A konstrukció erős, könnyebb a szokásosnál, a súlypontja alacsonyan és középen van. Dizájnja esztétikailag és funkcionálisan is harmonikus.

Pure 42
A Kiel márka az elkötelezettség – szakértelem – világos jövőkép hármasára tette fel a hírnevét, így építenek alumínium jachtokat. Meg is kérik az árát, de úgy vannak vele, hogy ők a lehető legjobb munkát végzik. A kis darabszámban gyártott Pure 42 ötvözi egy felfedezőhajó merevségét és képességeit egy nagyteljesítményű túravitorlás élményfaktorával. Hab a tortán, hogy csúcskategóriás alkatrészekkel szerelik fel a modellt, miközben tökéletes kidolgozásra törekednek.

Leopard 46
Aki hosszú utakra és nagy létszámú legénység elszállásolására képes katamaránt keres, annak ez a dél-afrikai példány az egyik legjobb megoldás. Tervezésekor integrálták az 50-es modell néhány jellemzőjét, majd azokat kiegészítették olyan hasznos fejlesztésekkel, mint a belső és a külső rész zökkenőmentes összekapcsolása széles tolóajtóval. Itt is megjelent az elülső kokpit, jól elrendezett a flybridge.

Saffier SL 46
A többszörös díjnyertes Saffier Yachts szintet lépett, és „daysailer” kategóriájú vitorlásai után most eggyel nagyobb méretben próbálja ki magát. Az SL 46 nyitott vagy zárt tattal kapható, a verziókban közös, hogy a méretes vitorlafelület egy személy által kezelhető, tágas a kokpit, luxus színvonalú a beltér. Jobbra hátra (az egyik franciaágyas kabin helyére) olyan tárolóhelyiség kérhető, amely műhelyként is használható.

Jelöltek 10 méter hajóhossz alatt: Bénéteau First 30, Woy 26
Folytatjuk!
fotók: gyártók






