Az „Év európai motorosa” díjat 2005 óta adják át, sorozatunkban bemutatjuk az idei győzteseket, méret szerint haladva a legkisebbtől a legnagyobbig, külön tárgyalva a különleges darabokat.
A 14-18 méter közötti kategóriában a Nimbus 495 Flybridge diadalmaskodott, amelyik az egyik legjobban várt modell volt a piacon. Kiemelkedő tengerállósággal büszkélkedhet, nyáron és télen is használható, praktikus hajó, amely kiváló utazási kényelmet kínál, így ideális az igényes tulajdonosok számára. Számos technikai és stilisztikai újítást kínál, melyeknek köszönhetően típusú jacht született, amely korábban egyszerűen nem létezett.

A fedélzetre lépve azonnal érezhető, hogy a hajógyár mennyire sokoldalú hajót alkotott. Hiába a flybridge „takarása”, az oldalsó- és tetőablakoknak köszönhetően olyan érzésünk van, mintha egy nyitott jachton lennénk, ahol a külső és a belső terek közötti határok elmosódnak. Tökéletes a kilátás a belső kormányállásból, ahol minden műszer könnyen elérhető.
8 csomós sebesség mellett kifejezetten alacsony a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, ilyenkor az 1700 literes üzemanyag-tartály által biztosított hatótávolság rendkívüli (majd’ 700 tengeri mérföld), ami több mint elegendő a hosszú átkelésekhez. Kissé gyorsulva, a 11 csomót közelítve a Nimbus 495 Flybridge siklásba kerül, ami lehetővé teszi a biztonságos hajózást még viharos tengeren is.

És 20 csomós tempónál sincs akadálya annak, hogy a nyitott Nimbusból zártat csináljunk – és ehhez még csak el sem kell hagyni a kormányállást! Elég csak megnyomni a szervovezérlők gombjait, hogy 30 másodperc múlva 60 decibel alatti zajterhelésben üldögéljünk tovább.
A végsebesség bő 29 csomó, ami lenyűgöző egy ilyen típusú és méretű hajótól, pláne, hogy „csak” két Volvo Penta IPS 650 motor hajtja (egyenként 480 lóerővel). Közben pedig végtelenül stabil, egészen finoman veszi a hullámokat.

Nagy segítség az „Assisted Docking System”, amely lehetővé teszi, hogy bárki egyszerűen és pontosan irányíthassa az 50 lábas hajót. Amikor a rendszer aktiválódik, a joystick megváltoztatja a működési módját, és ha elengedik, rögzíti a hajót az aktuális helyzetében. A joystickot előre, hátra vagy oldalra lökve a hajó a kívánt irányba egy lábbal, azaz 30 centiméterrel mozdul el. Ha pedig hosszabban nyomjuk a kívánt irányba, aktiválódik a „folyosó” funkció: a hajó egyenes vonalban halad előre vagy hátra anélkül, hogy a szél elsodorná.

fotók: Nimbus Boats