A CNB több mint harminc éve épít magas minőségű vitorlás jachtokat, amelyek mindegyike nyomot hagyott a vitorlázás világában.
A 2021-es tulajdonosváltás óta ez a harmadik új CNB-modell, tágas, elegáns és gyors túravitorlásnak szánják, amelyet egyrészről kis létszámú legénységgel is magabiztosan lehet kezelni, másrészről rengeteg helyet és kényelmet kínál a barátok és családtagok számára. A CNB 62 két korábbi népszerű CNB modell fontos elemeit ötvözi – a CNB Bordeaux 60 könnyű használhatóságát, valamint a nagyobb CNB 66 terét és kényelmét.
Persze nem csak másolta az elődöket, hanem újdonságokat is felvonultat. Ilyen újdonság például, hogy az eddig megszokotthoz képest előrébb vitték a kormányállásokat, így azok védettebbé váltak, illetve jobban integrálódnak a pihenő- és lakórészekbe. Megnőtt a sík napozórész a hátsó részen, amely alatt a kismotoros garázsát találjuk – ide befér egy 2,85 méter hosszú, jethajtású boci. A garázs ajtaját lehajtva szinte elképesztően széles fürdőplatformot kapunk.

A vitorlakezelő kötélzet minden elemét a kormányok mögé helyezett csörlőkhöz vezették, ami nem épp szokványos megoldás, de van rá logikus magyarázat. Ez megkönnyíti a vitorlák kezelését, mivel ahhoz nem kell megkerülni a kormányt. Ez főleg kis létszámú legénységnél és éjszakai meneteknél jön kapóra. Plusz hozadéka még ennek a megoldásnak, hogy bőséges szabad hely marad a kokpitban, ami főleg akkor fontos, amikor sokat vannak a fedélzeten. A fedélzet és felépítmény kompakt, sziluettjük letisztult, ergonomikus kialakításuk garantálja a kényelmet és biztonságot mind vitorlázás közben, mind horgonyzáskor. Mindezt elegáns, időtlen stílusban – ahogy az elődöktől megszokhattuk.

A belsőépítészeti filozófia a tulajdonosra összpontosít: a Master kabin előre került (a koncepció a CNB 78-ból lehet ismerős), a szalon a központi helyen lévő konyhával alkot egészséges párost, a két nagy vendégkabint pedig tágas átjárón keresztül érjük el a hátsó szekcióban. Ez az elrendezés egyszerre biztosítja a privát szférát a tulajdonosnak és kínál rengeteg helyet a barátoknak, családtagoknak.

Annak ellenére, hogy a termelést Bordeaux-ból áthelyezték Monfalcone közelébe, az Adriai-tenger északi részére, az új modell őrzi a CNB eredeti DNS-ét, megtartották a híres tervezőt, Philippe Briandet és Jean-Marc Piaton belsőépítészt is, jelezve, hogy a meglévő erős hírnévre építenek.
Briand szerint a CNB 62 méltó örököse a CNB Bordeaux 60-nak. „Tengerre alkalmas tulajdonságait tovább erősíti a kiegyensúlyozott, erőteljes hajótest és a méretes vitorlafelület, amelyek jól illeszkednek bárki földkerülő programjához.”

„Sok erőfeszítést és ügyességet igényelt Briandtől, hogy az ív és a kokpit igazán esztétikus legyen. Voltak aggályaink azzal kapcsolatban, hogy az elképzelésünk működőképes-e, de úgy gondolom, hogy lenyűgöző eredmény született” – nyilatkozta Stephen Abery, az Abery Yachts munkatársa, aki a CNB-vel együtt dolgozik a modell fejlesztésén és marketingjén.
Az első CNB 62-t 2025 januárjában a düsseldorfi hajókiállításon mutatták be.

fotók: cnbyachts.com